pohybrady| festival zdraví v areálu přírodního koupaliště Poděbrady

Zdravý životní styl – známé zaklínadlo, které často slýcháme ze všech stran a mnohdy se z něj stalo až nadužívané klišé. Ale co kdyby váš nový aktivní život nastartovali odborníci z Fakultní nemocnice Olomouc? Co kdyby zdravotníci – profesionálové vyšetřili váš aktuální stav, nabídli vám workshopy a přednášky nebo se vám individuálně věnovali při procvičování základních cviků pro zdravý pohyb? To vše nabídli zájemcům zdarma nabídli během festivalu zdraví Pohybrady na přírodním koupališti Poděbrady.

Pokud vám to nevyšlo v letošním roce, nevadí, podobný festival zdraví chceme zopakovat. A navíc nezůstáváme jen u samotné prezenční akce. Naši fyzioterapeuti připravili ke všem pěti aktivitám edukační videa, která vám se zdravým pohybem mohou pomoci. Podívejte se.

pohybrady | intenzivní kurz zdravého pohybu | playlist

pohybrady| stanoviště

Dech je základní lidskou potřebou. První nádech nás uvítá do života, provází nás každým okamžikem našeho bytí a nakonec je i naším posledním rozloučením s tímto životem. Dech často bereme jako samozřejmost a přitom výrazně ovlivňuje jednotlivé děje v těle. Je neoddělitelně propojen s autonomním nervovým systémem, který ovlivňuje psychiku a zvládání stresu, také umožňuje lepší sebekontrolu. Dýchání je úzce spojeno s držením těla, ovlivňuje je a stejně tak držení těla ovlivňuje dýchání.

Naučíme vás správné nastavení jednotlivých segmentů pro správné a klidné dýchání, vysvětlíme si správné vedení dechu a dechovou vlnu. Součástí cvičení budou i základní stabilizační, uvolňovací a relaxační techniky.

Silový trénink nemusí být jen o těžkém vzpírání. Rozvoj síly napomáhá ke kvalitnějšímu a ekonomickému provedení různých koordinačních, balančních dovedností. Pravidelný silový trénink zlepšuje kondici i odolnost jedince ve všech směrech. Pokud je prováděn s důrazem na kvalitu, umožňuje optimální zatížení kloubů i páteře, zvyšuje hustotu kostní tkáně a preventivně působí na osteoporózu a v neposlední řadě formuje postavu, mění držení těla a rozhodně zvyšuje sebevědomí.

Prakticky si ukážeme základní cvičení k rozvoji síly. K základnímu cvičení nebudeme potřebovat žádné činky či závaží. Využijeme pouze své tělo a přizpůsobíme se Vašim současným možnostem. Nicméně aby nedošlo k adaptaci těla na zátěž, a tím stagnaci či poklesu výkonu, je nutné zvyšovat intenzitu a frekvenci cvičení.